În urma unui chestionar aplicat comunităţii de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenţi au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială.
„Peste 60% dintre profesorii chestionaţi folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât şi pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea şi deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa şi de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie)”, potrivit unui comunicat al SuperTeach.
Profesorii sunt îngrijoraţi şi de dificultăţile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia şi internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezenţă la cursurile online de peste 75%.
„Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluţie unică recomandată pentru toţi profesorii, iar profesorii se văd nevoiţi să găsească soluţii cu resursele proprii, este considerat de către aceştia bulversant, atât pentru ei, cât şi pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare şi strategie la compania de cercetare Open-I Research.
Ca dovadă, 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online, iar 17% dintre profesori sunt îngrijoraţi că nu-şi pot organiza şi monitoriza eficient activitatea, în condiţiile în care doar 27% dintre ei spun că reuşesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat, alţi 30% menţionând un grad de acoperire între 25 şi 50% din materie.
„La SuperTeach, suntem pregătiţi să le oferim sprijin atât în ceea ce priveşte dezvoltarea competenţelor digitale, cât şi inspiraţie şi idei în gestionarea şcolii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulţi dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi co-fondator al proiectului SuperTeach.
La întrebările SuperTeach au răspuns cadre didactice din toate judeţele ţării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea, 45% predau la nivel preşcolar şi primar, 54% la nivel gimnazial şi liceal, 1% la nivel universitar.